Om

En simpel träningsblogg/träningsdagbok i vilken jag berättar om hur jag tränar och äter! / Martin :)

Teknik

Den här bloggen skapades via leverantören bloggo.nu

Börja blogga!
Helt på svenska!
Börja blogga hos oss.
Skapa din blogg!

Visar inlägg från juni 2016

Tillbaka till bloggens startsida

Sjuk

Dessvärre har jag gått och blivit sjuk. Har haft lite feber i ett par dagar och därmed inte kunnat träna något. På ett sätt är det inte hela världen då det är midsommar i morgon. Jag brukar inte vilja träna alltför hårt innan det ska drickas alkohol. Normalt brukar jag faktiskt hålla mig borta från gymmet 1-2 dagar före det är dags för intag av en större mängd alkoholhaltiga drycker. Den största nackdelen är ju tyvärr att jag eventuellt är fortsatt febrig imorgon och får en riktigt tråkig midsommarafton. Får hålla tummarna! Förhoppningsvis är jag 90-95% kry när jag vaknar på den "svenska nationaldagen"!  :)

0 kommentarer | Skriv en kommentar

Gårdagens benpass

Blev ett benpass igår. Har ordentligt med träningsvärk idag så passet var välbehövligt. Slarvar lätt med benen, men har nu lovat mig att få in minst ett benpass varje vecka. 

Benpasset blev så här:

Knäböj 1 x 10 rep på 50 kg, 3 x 8 på 80 kg

Benspark 3 x 10 rep på 80 kg

Sittande lårcurl 4 x 12 rep

Stående vadpress 4 x 11-12 rep

Slängde även in 4 set bicepsträning med 2 set scottcurl och 2 set kabel-curl.

0 kommentarer | Skriv en kommentar

Lördag den 18/7

Tennispasset häromdagen blev lyckat. Blev en tre sets-batalj som slutade 7-6, 3-6, 7-5 till mig. Jag spelade riktigt kasst, men lyckades till slut ro ihop det. Som jag skrev i förra inlägget har jag inte spelat sen förra sommaren, men eftersom min vän Patrik som jag mötte inte spelat lika mycket som mig borde jag ha vunnit betydligt enklare(Om du läser detta Patrik så sorry, men jag är bättre än dig :))
 
Målet med passet var verkligen inte att vinna mot Patrik utan snarare få ordentligt med motion. Totalt var vi på banan i över två timmar och trots en del snack vid sitbytena brändes det ordentligt med kalorier. Jag är mycket nöjd och hoppas på fler hårda tennis-bataljer i sommar.
 
Idag ska jag försöka ta mig till gymmet och köra ett benpass. Kommer antagligen precis som förra passet inte bli så hemskt tungt, men ändå ge benmusklerna bra med pisk. Jag återkommer senare idag med hur passet gick.

Taggat med: 

, , ,

0 kommentarer | Skriv en kommentar

Enbart EAA istället för proteintillskott och tennispass

Har nu länge funderat på att lägga av med proteintillskott och istället bara köra EAA. Nu har jag slutligen bestämt mig och det blir hädanefter endast EAA före och efter träning kombinerat med proteinrik mat. 

Anledningen till att jag lägger av med vanligt proteintillskott är att jag är riktigt trött på skiten. Dels tycker jag inte alls om smaken och dessutom är det betydligt jobbigare att blanda ihop än EEA. EAA är visserligen inte heller det godaste man kan dricka, men det klumpar sig inte och istället för att behöva använda en shaker är det bara att snabbt och enkelt hälla ner det i ett glas och vispa runt i ett par sekunder. Ska bli intressant att på längre sikt se om det innebär några större skillnader på styrke- och volymökningar. Jag återkommer till detta i kommande inlägg.

Hur kör ni andra? Kommentera gärna nedan. 

Dagens träning

Dagens träning kommer innefatta en timmes tennis. Har inte spelat sen förra sommaren så får se hur det går. Hoppas på att det blir ett någorlunda intensivt pass som inte innehåller alltför mycket snack på bänkarna mellan sidbytena. Risken är dock stor att min tennispartner är sugen på en del skitsnack :)

0 kommentarer | Skriv en kommentar

Dagens träningspass - Onsdag 15/6

Körde ett halvdant ryggpass med lite axlar och biceps idag. Blev lite väl mycket snack på gymmet då jag och min träningspolare inte setts på ett tag. Behövde komma igång lite lätt efter en veckas vila så egentligen gör det inte så mycket att passet inte blev så värst intensivt. 

Passet blev enligt följande:

Latsdrag 3 x 8 rep på 70 kg

Sittande kabeldrag 3 x 7 rep på 60kg

Marklyft 2 x 11 rep på 70 kg och 1 x 8 rep på 90 kg 

Kabellyft åt sidan 3 x 8 rep på 10kg 

Scottcurls 3 x 14 rep på 30 kg

0 kommentarer | Skriv en kommentar

Äldre inlägg